.

.

01 noiembrie 2011

Ciambella cu mere

Ciambella din italiana inseamna colac sau gogoasa, dar prajitura asta nu e nici colac si nici gogoasa, asa ca i-am pastrat denumirea originala. Am vazut-o la emisiunea Benedettei Parodi si din prima mi s-a parut foarte buna pentru ca are foarte mult mar, asa ca am scris repede ingredientele si pasii de urmat, si acum v-o propun si voua, pentru ca merita sa o incercati macar o data.  Evident daca nu aveti o tava ca sa ii dati forma asta de colac, folositi o tava normala, o s-o numiti  prajiturica cu mar.
Avem nevoie de:
- 5 mere mari
- 2 oua
- 300 gr. faina alba
- 2 sau 3 linguri de faina ( o v-om  amestecam cu merele taiate)
- 1 pachet de vanilina
- 1 pachetel de praf de copt
- 250 ml. iaurt alb
- 100 ml ulei de masline/ floarea soarelui
- 200 gr. zahar
- coaja rasa de la 1 lamaie

1. Deci intr-un bol mai adinc stricam cele 2 oua si le batem bine impreuna cu zaharul pin vedem ca acesta din urma s-a topit bine. Apoi adaugam peste oul batut cu zahar iaurtul, uleiul si faina amestecata cu praful de copt si amalgamam bine tot
2. apoi adaugam zaharul vanilat si coaja de lamaie si mai amestecam odata foarte bine.
3. Spalam merele, le curatam de coaja, le taiem cubulete mici si le punem intr-un bol destul de incapator, iar peste ele adaugam 2 sau 3 linguri rase de faina si amestecam bine. Faina o sa  impiedice ca bucatelele de mar  sa alunece la fundul tavii.
4. Merele amestecate bine cu faina le punem peste aluatul pe care deja l-am pregatit, amestecam bine si punem toata compozitia in tava unsa cu unt si tapetata cu putina faina
5. dam la cuptor pe 30-35 minute la 180 grade
6. dupa 30 minute o scoatem de la cuptor, o rasturman pe o farfurie (eu am pus-o cu fundul in sus), o presaram cu zahar pudra si o servim cu mare pofta.

3 comentarii: