.

.

19 martie 2012

Paine integrala cu seminte de floarea soarelui

Am notat ca de fiecare data cind imi pun sortul, imi iese mancarea mai gustoasa, asa ca mi- am pus si azi sortuletul magic si m-am apucat sa coc paine. Si sa vedeti ca mi-a iesit o minune de paine buna, cu miezul moale si crusta crocanta, asa ca nu puteam sa nu impartasesc reteta asta cu voi, as fi o egoista :)
Nu am facut poze pas cu pas pentru ca nu ma gandeam sa o postez, dar promit ca data viitoare cind mai fac aceasta paine am sa fac poze pas cu pas
   Ingrediente:
- 500 gr. faina (am folosit 300 gr. faina integrala si 200 gr. alba)
- 370 ml. apa calduta
- 15 gr. drojdie proaspata (sau 5 gr. uscata)
- 1 lingurita rasa de sare
- 1 lingurita de miere sau zahar
- 1 pumn de seminte floarea soarelui (ar fi aproximativ 70-80 gr. de seminte, fara coaja evident)

Am pus faina intr-un vas, si in mijloc am facut o gropita. Am adaugat sarea. Intr-un pahar gradat am frecat bine mierea cu drojdia proaspata (o sa vedeti ca mierea topeste drojdia in citeva clipe), apoi am adaugat apa calduta si am amestecat bine. Am turnat amestecul de apa cu drojdie in mijlocul fainii, si cu o lingura de lemn am amestecat putin pin a prins un pic de consistenta, apoi am adaugat si semintele de floarea soarelui, si am mai amestecat exact pin s-au incorporat bine. 
Nu e necesar sa framantati aluatul, doar il amestecati bine cu lingura de lemn pin vedeti ca s-au unit bine toate ingredientele; ma gandesc ca ar fi destul de greu sa-l framantati pentru ca e destul de moale si lipicios, deci va limitati doar la amestecat putin si gata.
Am lasat apoi aluatul sa dospeasca 2 ore. Cind am vazut ca a crescut destul de bine, am incins cuptorul la 200 grade C, si am pus o cratita de inox in cuptor sa se incalzeasca bine vreo 5-7 minute. Apoi am dat aluatului meu o forma rotunda, si l-am pus in cratita fierbinte, dupa care am pus capacul si am dat la cuptor painica mea. Am tinut-o in cuptoras 30 minute la 200 grade C (cu capac) apoi am scos capacul si am mai lasat-o inca 15 minute ca sa prinda culoare, apoi am scos-o si am lasat-o pe un fundisor sa se raceasca.

Daca vreti sa obtineti si voi aceste crapaturi frumoase pe suprafata painicii, trebuie neaparat sa o coaceti in cratita acoperita cu capac ( aveti grija cratita sa fie de inox, si capacul la fel, fata mainere din plastic sau pluta ca se ard, iar daca aveti capac de sticla ca al meu, e destul sa coperiti intii cratita cu o folie de aluminiu, apoi ii puneti capacul), iar daca nu vreti sa va complicati cu cratita si capacul, o coaceti pur si simplu in tava, ca e la fel de buna.
Aici aveti o sectiune
Va astept numerosi cu comentarii si pareri si va doresc
Pofta buna!



Un comentariu:

  1. va recomand sa mancati zilnic aproximativ un pumn de seminte de floarea soarelui neprajite datorita proprietatilor pe care acestea le detin. Eu mi-am cumparat la cantitatea de 1 kg de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1271 si recomand tuturor!

    RăspundețiȘtergere