.

.

31 august 2015

Chec cu prune, nuci si scortisoara

Aveam pe masa din bucatarie citeva prune aduse tocmai din Moldova, dulci si suculente, dar nu le mai minca nimeni, asa ca m-am gindit ca n-ar fi rau sa fac un chec cu ele. Si cum am avut o dupa amiaza mai linistita, m-am apucat repede de treaba.
Este o combinatie foarte reusita de prune cu miez de nuca si scortisoara, dimineata linga o cana de ceai sau cafea e perfect. 


Ingrediente:
- 3 oua
- 170 gr. zahar alb
- 140 gr. unt topit si racorit
- 250 gr. faina alba
- 1 lingurita scortisoara
- 16 gr. praf de copt
- un virf de lingurita sare
- 200-250 gr. prune fara simbure
- 50- 70 gr. miez de nuca 

Mod de preparare: 

- Spalam prunele, le scoatem simburii si le taiem cubulete destul de mici. 
- Intr-un bol aparte cernem faina, praful de copt, scortisoara, sarea si amestecam bine


- In alt bol mixam bine ouale cu zaharul timp de 2 minute


- Adaugam untul topit si racorit, si mai mixam putin, cit sa se amalgameze bine compozitia


- Punem faina si amestecam pin obtinem un aluat ca o smintina groasa


- Adaugam nucile, amestecam

- Ultimele sunt prunele, amestecam bine


- Ungem tava cu putin ulei, asta in cazul in care aveti o tava antiaderenta, la fel ca a mea, altfel punem hartie de copt si rasturnam compozitia in tava


- Dam tava la cuptorul deja cald la 180 grade celsius timp de 35 - 40 minute. Cind trece testul cu scobitoareea e gata. Il scoatem din cuptor, il lasam pe un gratar sa se racoreasca cam 20 minute, apoi il rasturnam pe platou si servim, e tare bun! 

2 comentarii:

  1. Daca nu ma gresesc, am gustat si eu fara voie din chec-ul asta :))) Pot sa spun ca nu imi plac dulciurile sau ciocolata cu prune, dar de data aceasta nici nu mi-am dat seama ca sunt Prune :D
    Bravo Olga!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim mersi, mi-ar placea sa iti scrii si numele, desi intuiesc cine scrie :)

    RăspundețiȘtergere